Skip to main content

Danas su mi svi lepi

  Pre podne sam imala posla u gradu. Dve linije sam menjala, da bih stigla na odredište. A usput, posmatram ljude i gledam raznolikost kojom zračimo. Gledam bakicu savijenu do zemlje u sportskoj sivoj majici i cvetnoj maksi suknji. I baš mi je lepa. Gledam divnu devojku u super uskoj zelenoj mini haljini, sa zlatnim lancem oko struka kao jedinim ukrasom. I baš mi je lepa. Gledam kratko nehajno ošišanu ženu, isto tako nehajno obučenu. I baš mi je lepa. Vidim dedu od preko osamdeset godina na klupi čeka prevoz, a na nosu mu lenonke. I baš mi je lep. Gledam par, mladi su, ona u belom šorcu, a od njega vidim tetovaže na golim potkolenicama. I baš su mi lepi. Ravne kose, ispeglane, punđe, repovi, kikice, frćkice. I svi su mi lepi. Bele bluzice, lanene haljine, letnje pantalonice, majičice na bretele. I svi su mi lepi. Vozači, bageristi, viljuškaristi, građevinski radnici... I baš su mi lepi. Danas su mi svi, baš svi bili lepi. Doterane ženice svih generacija, muškarci u košuljama, pantalonama ili bermudama. I svi su mi baš lepi. Ukrštam poglede sa ljudima koji čekaju da semafor pozeleni, dok ih gledam kroz prozor autobusa i svi se osmehuju danas. I baš su mi lepi.
   Pitam se, postoji li način da tu vedrinu, te osmehe i odraz tog divnog raspoloženja nosimo zauvek sa sobom? Nismo li svi nosioci lepote u sebi? Šta se to desi da napolju tako zračimo, a negde ispoljavamo drugačiju sliku? Da li je danas bio dan za osmehe? Za lepotu? Za blagonaklonost prema svima? Ne znam. Znam da su mi danas posebno svi lepi. I ženica koja je sa mnom čekala red. Divna, plavokosa, plavooka, blage naravi, sa, čini mi se, večitim osmehom na licu. I žuti čovek sa portirnice koji nije imao osmeh na licu, jer se danas borio sa mnoštvom raznoraznih ljudi, a ja došla pred kraj radnog vremena. I njegov kolega, koji iz pet puta nije mogao da zapamti jednu rečenicu koju sam mu govorila. Svi su mi danas baš lepi. I one ženice što su danas prale izloge svojih prodavnica. I one bakice i dekice što se sunčaju na klupama po bulevarima. I silna omladina koja se sliva sa svih strana. Svi su mi danas baš lepi. I nekako, u svoj toj tapiseriji lepote, izdvojiše se baka i deka. Mislim da su oboje blizu devedeset, ako nemaju i više, godina. Omanji, sa osmesima na licu. Drže se za ruke, blago prepletenih prstiju i osmehuju se dok poteško hodaju kroz masu. Toliko ljubavi iz njih je zračilo, da sam se osmehnula od zadovoljstva, od ispunjenja.
   Zaista nekad nije bitno šta se dešava u našim životima. Nekad je dovoljno samo proći kroz ovako divno nasmešen grad i upiti svu tu lepotu kojom ljudi u njemu zrače. Danas je bio dan kad su se mladi dizali starijima u autobusu, sa posebnom pažnjom. Kada je sve prštalo od zahvalnosti. Kada su osmesi bili najlepši ukrasi na licima prolaznika, sugrađanina, ljudi. Danas je bio dan kad je sve lepo. Ne, nije bitno što me je umorio moj mali život danas. Nije bitno ni što jedva čekam da mi sin krene na spavanje, pa da i ja legnem sa njim. Nije bitno što mnogo toga talasa. Danas je bio dan nasmešenih duša! Idem na počinak sa svojim anđelom. Idem sa osmehom na licu. Jer su mi danas svi lepi. I baš mi je sve danas lepo! 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad