Skip to main content

Za koga/čega glasam?

Kad sam napunila osamnaest godina, naveliko je već bila jedna "idilična" politička slika u zenitu. Kao mlada, buntovnik, ukoliko je previše nečega, bilo čega ili koga, mene bi to jako iritiralo. A u ono vreme, ne postoje vesti, zabavna emisija ili bilo koja druga koja nije spominjala aktuelnog predsednika i njegovu politiku. Ne ulazim u ispravnost ili ne njegove vladavine, već svoje poimanje njega kao prezastupljenog u mom životu, iako sam televizor imala priliku da slušam (iz neke druge prostorije) dok je moj pokojni otac vredno pratio sve te vesti i dešavanja. Stoga, kad sam prvi put izašla na glasanje, ne znajući ničije programe ni obećanja, glasala sam za nekog drugog. Samo da njega više ne vidim u tolikoj meri na tom televizoru, a ni u medijima. Ti izbori su poništeni, a njegova vladavina se nastavila i posle njega.
   Sve u svemu, ako se po jutru dan poznaje, nikad niko nije izabran od onih za koje sam glasala. Zaključujem da nemam puno veze sa političkim aktuelnostima u kojima toliki uživaju. Dakle, politički sam operisana. Od svih tih odlučivanja oko vođenja države, smatram da što se mi više trudimo da bolje izaberemo, nekako odemo u pogrešnom pravcu i sve nam je nekako daleko od onoga što smo hteli. Stoga odlučih da ću da odlučujem o jedinom o čemu mogu.
   Svako malo, glasamo ovde u kući. Koji ručak ćemo jesti, koji kolač napraviti, koji smuti, kakav novi recept isprobati, šta ćemo raditi, kuda ići, čega se igrati, o čemu pričati.... Parlamentarne odluke budu donesene u duhu autonomije, nad kojom neko od nas ima moć. Tako mi politišemo u svom životu. Isto tako vodimo beskrajne razgovore i zasedanja o svemu i svačemu što je aktuelno u tom momentu. A desi se da nađemo rešenja za mnoge stvari odmah, ali neka ostanu nerešena. Zato oko njih zasedamo češće. I nije nam loša ta dominacija u svojoj branši. Recimo, podeljena koordinaciona prava dovode do toga da funkcionisanje zajednice biva pravi eksperiment u spajanju nespojivog.I ide nekako. Ide na dobro. Sav ovaj široki dijapazon različitosti je doveo do želje pojedinaca, skoro svih, da učine razliku. Svako u svom domenu. Stoga nam ostaje da pratimo situacije i da uskačemo jedni drugima kad odluka krene da se realizuje. Čekaju se pravi momenti, priprema se sve što se može pre toga, a o svemu se razgovara. I to vrlo studiozno. Do detalja.
   Iz svega toga zaključih da ja jako volim moju politiku i glasanje za boljitak u ime najvećeg dobra za sve! Ta mi ideja, ona iskrena, duboka, oduvek prija, te joj se uvek vraćam. I dok smo vodili sve te razgovore, ona najveća poveznica između svih nas u našoj zajednici je ista i ide u pravcu pomoći drugima. Na različite načine, ali humanost u malom je toliko divna za svaki razgovor, ideju, temu, razradu i zaključak. A onda i dela. U poslednje vreme, dešavaju se mnogi razgovori na tu temu. Isto tako mnoge ideje sevaju kao munje. A svaka od njih nalazi svoje mesto u nekom tamo vremenu koje dolazi i čeka da se složi na svoje mesto kao puzle, da bi popločali put kojim želimo ići. A ono još lepše od svega je upravo potreba da ta ideja potvrdi zajedništvo u kojem živimo. Zato glasam za život pun humanosti i ljubavi prema svemu onome što je dobro! 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad