Skip to main content

Da li su ovo istine o ženi?

  Mnogo puta sam bila u položaju gde mi se jednostavno ne sviđa položaj žene, pa se suprotstavljam ogromnoj većini, koja mahom i ne razmišlja o tim stvarima. A i kad ih podstakneš, brane se većinom. Ne volim da prozivam nikoga, samo govorim o svom pogledu na to, a da bih to uradila moram da iznesem svoje mišljenje o položaju žene u religijskom svetu. Ni jedna slika mi se ne sviđa. Nigde žena nije ona koja je ravnopravna. Nigde ona nema svoje mesto, sem iza leđa muškarca i da ostavi iza sebe porod o kom treba da brine. Tu se, manje- više završava uloga žene. Nema nas u visokosveštenstvu. Nema u nekakvim velikim odlukama, zapravo nikakvim. Ako se i spominje uloga žene, to je iz senke. Uvek je muškarac taj koji je akter, onaj koji čini.
   Nikad nisam mogla da se pomirim sa činjenicom da smo rođene samo za to da se porodimo i vodimo računa o deci. Da delamo iz senke. Da jesmo senka. Nekako mi je baš ponižavajuće da i danas nailazimo na konstantno nipodaštavanje ženskog roda, a što vodi koren u mnogo davnim vremenima. Loš vozač? Mora da je žena! Neko pao na ulici sa punim rukama kesa? Žena, garant!... Primera je mnogo, ali je pomalo već degutantno. Meni mnogo. Posebno mi je degutantno kad vidim muškarce koji su razvedeni, ne gledaju svoju decu, koja su, po pravilu kod majke, a puni su im profili priča o svakojakim ženama koje su sponzoruše, te nije ni čudo što se porodice rastavljaju, kad ludo žensko stalno gleda ono što ne treba! A gde je njihova uloga u celoj toj priči? Hajde što im je žena svakakva, bivša je, ali gde se izgubila briga tako velikog čoveka za sopstvenu decu? Bitno je da su žene uvek krive, zar ne? Nije ovo pravilo, znam, ali komentarišem masu takvih slučajeva.
   Neki dan mi čovek reče kako je žena stvorena da bi svojom udajom preuzela deo karme čoveka sa kojim živi. Bilo mi je teško da prihvatim pomisao o tome, ali... Zaista, mnoge žene se prilagode muževljevoj rodbini, a svoju negde ne zapostavi, ali više je okrenuta njegovima. Najčešći razlog je i taj što je kod nas običaj da se sinovi žene, a ne ćerke, stoga su nove mlade fizički bliže njegovima. Neretko i dele stambeni prostor. Kad se na taj način vežeš za nekoga, nije moguće zaobići njihovu karmu, zar ne? Prosto postaješ deo nje, stoga radiš sve što možeš da je olakšaš, poboljšaš, razrešiš. I to je često rudarski posao koji nigde nije priznat. Naročito je poznat odnos između snajke i svekrve, jel da? Mnogo puta je svekrva mišljenje ukućana, samo glasno mišljenje. Nimalo laka karma... I šta je žena, kojoj do pre nekoliko desetina godina nije bilo dozvoljeno da radi i zarađuje, mogla da uradi? Jedino moguće, da se prilagodi. A šta je sa nama danas, nama koje ne moramo biti venčane, ali živimo živote svojih partnera godinama, dok traje veza? Danas, kad se partneri menjaju mnogo češće nego pre? Da li i danas preuzimamo te njihove karme? Zapravo, najčešće da! Mislim da je ogromna većina žena pomirila svog partnera sa nekim iz porodice, uredila odnose sa ovim ili onim, doterala ovo ili ono, zapravo preuzela njegovu karmu. Ali, ako je to zaista tako, kakva je uloga muškaraca u sopstvenim životima? Da uživaju plodove koje žena posadi, neguje, bere i od njih pripravlja slatke pripravke? A gde je priznanje ženama za to?
   Mnoge žene su danas izložene vetrometini muškaraca bez granica, bilo privatno ili na poslu. Mnogima ne možeš da objasniš da si udata, te ne želiš da kaljaš ono što imaš, ili nisi u dobrom braku, ali svejedno ne želiš da uplićeš treću osobu u već tešku priču. A pogotovo kad smo udovice ili raspuštenice, te svima na izvolite! Koji procenat žena je deo trgovine ljudima, seksualnim uslugama protiv svoje volje i slično? Koji procenat je tamo muškaraca? Jednom sam se prepirala sa nekim oko toga da li se treba zameriti ljudima koji su skloni osveti u ime nekih svojih ciljeva. Njegov odgovor je bio da bi on uradio sve za taj cilj! Moj odgovor:" Da, ti imaš sinove. Ono što bi tebe dočekalo je ubistvo tvoje dece po principu profi eliminacije, ili bi se probudili u nekom podrumu bez bubrega. Ja imam ćerke. Verovatno bih provela godine u traženju bordela u koji su ih bacile!" I zaista, to je po meni još jedan pokazatelj koliko se ceni život žena. A kako smo došli do ovde? Ne znam, možda više nije ni važno. Ali je bitno da se to već jednom prekine! Nismo mi senke, mi smo bića. Mnogo sposobnija bića od onoga kako mnogi žele da nas prikažu. Najgore je kad pored sposobnosti koje poseduješ, imaš neku zdravu logiku kojom se vodiš kroz život! Tad te prozivaju svakakvom, ali zaista... Pa, nisam ja kriva što sam žensko! Da sam muško, verovatno bih bila neki faktor u životima mnogih. Ovako, od pranja, ribanja, gajenja dece i svih ovih sitnih i nebitnih životnih stvari, ne stignem....

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad