Skip to main content

Kratko sam živela srcem....

   Gledam na svoj život i mnoge želje koje sam imala i šta sam od toga ostvarila. Odmah ću odbaciti one želje koje su imale uporište u novcu. Nekako je uvek preusmeren na druge. Tako da mi ostaju one sitne, životne radosti na pregled. I, za divno čudo, shvatam da nisam živela srcem. Mnogo puta sam poželela da napravim neku ludost, ali se nisam usudila, jer "nije primereno". Iako mene oni koji su provodili vreme sa mnom, smatraju ludom i otkačenom i zanimljivom i ... bez lažne skromnosti osobom sa kojom mogu i da se našale i da ozbiljno popričaju. Ali moj unutrašnji osećaj je ostao nekako nedorečen. Izražaj, zapravo. Mnogo puta sam bila takva da mi je trebalo malo vremena da se upoznam sa ljudima, pre nego što se opustim i počnem da "budem svoja". Mnogo je tu propuštenog vremena... Mnogo prilika je bilo kad sam šetala sa decom, poželela da se popnem na drvo, dok sam šetala sa decom kroz obližnju šumu, ali nisam, jer je nekako uvek jedna od njih bila uplašena od same pomisli da joj se mama nađe na drvetu. Možda sam trebala, možda se nisam trebala toliko obazirati na druge, da bih mogla svoje želje ispoštovati koliko-toliko.
   Ne pričam ja tu o velikim stvarima, ali smatram da su baš te sitnice koje su najvažnije u svakodnevici. Nije ni bitno koliko su te sitnice male ili velike, već sam pojam o tom odricanju od onoga što vas u potpunosti čini srećnim, a zapravo, nikome ne šteti. Možda bi neka od dece trenutno bila uplašena, te bi umesto trpljenja plača dok se verem po drvetu i ne uživam u tom momentu toliko zbog takve situacije, naučila bih njih da se može i da to nije strašno. Možda.. Možda.. Možda.... Ne znam, znam samo da kad naučiš, zapravo istreniraš sebe da se odrekneš te potpune slike koju želiš da iskusiš, negde se zadovoljiš uvek onim što bi, uistinu, trebalo biti nedopustivo. Ja obično idem korak dalje, dajem malo više, idem malo dalje, kad sam slobodna da to uradim. Kad stvorim uslove za tu slobodu. U svakom drugom slučaju, zapravo, uskratim i sebe i druge za taj jedan korak. I sve vreme, moje srce koje želi kompletno, zapravo pati. I ono što se desi u tom samouskraćivanju je.. najtužnija posledica koju mogu da iskreiram, prihvatanje tog nečeg umanjenog kao potpuno normalno. A celo moje biće pati. I buni se tiho, pa glasnije, glasnije i glasnije. I na kraju, vrišti od nezadovoljstva, ali su sada situacije takve da je nemoguće promeniti mnogo. Ne zato što ne želim, naprotiv. Jednostavno, do momenta vrištanja mog bića, sve ostalo se srozalo za to malo i malo po malo otišlo toliko nisko da nikom više nije dobro. Ali, jedno vuče drugo i nije to više samo jedna stvar koju treba rešiti, već sve. Jeste istina da jedna stvar treba da pokrene sve te ostale. Ali se desi da se ta jedna stvar teško pokreće. Meni je jasno zašto. Mnogo puta sam rekla da Univerzum voli brzinu. Nije to slučajno. To jeste nešto u šta sam črvrsto ubeđena. I kad sami sebe usporimo niskim vibracijama, sporo pokrećemo i misli i želje i energiju potrebnu da to i ostvarimo. Ako i ostvarimo nešto, nekako je uvek uz mnoge propratne poteškoće, jer nismo razrešili ostale stvari koje nas definitivno sputavaju.
   Ne, ne mogu reći da nisam živela srcem nikada. Samo često umanjeno. Zato smatram da je ispravno da bi podigli svoje vibracije, da bi ubrzali energiju, da bi učinili ono što zaista želimo, ići do kraja. Ne okrećući se tražeći poglede koji nam govore da smo preterali. Ne tražeći one koji kolutaju očima dok se mi smejemo najslađe moguće, stoga i glasno. Ne gledati u one koji nas na bilo koji način sputavaju, jer moramo biti jači od toga. Trebali bi, ovo je naš život, naše srce, naš život. Zaista mislim da sam na dobrom putu da iskreiram put kojim želim da idem maksimalno. Od sveg srca, bez sputavanja, bez situacija koje koče. To želim i vama, koji to još niste živeli. Ja jesam nekoliko godina i znam koliko je lepo i moćno. Samo sam ispustila iz ruku uzde koje upravlja mojim životom. Tako se osećam. Vraćam ga, jer nigde drugde mu nije mesto. Mesto mi je u životu koji se živi srcem. Do kraja. 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad