Skip to main content

2. Pomirenje sa sobom

    Ako smo preuzeli odgovornost za sopstveni život, onda moramo negde znati da smo prizvali, prouzrokovali ili dobili za lekciju sve ono što smo preživeli do sada, uključujući i ovaj momenat koji zovemo sadašnjost. Pod punom odgovornosti za sve što je bilo i sve što jeste, trebali bi apsolutno sve prihvatiti kao nešto što jeste. Postoje učenja putovanja kroz vreme i razrešavanja, pa čak i menjanja situacija koja smo proživeli, ali smatram da je sasvim dovoljno prosto prihvatiti sve. Znam da deluje zaista nebulozno kad čujete da se treba pomiriti sa svim nepravdama koje ste doživeli. Ali baš to je potrebno za dalje korake. Ako ćemo obrnuti situaciju, šta je sa nepravdama koje ste vi nekome naneli, svesno ili nesvesno? Da, iako nam ne mogu duboki uzroci biti poznati, dok ne dođemo do tog stadijuma, preko je potrebno prestati kopati po onome što je bilo i držati se čvrsto tih bolnih situacija koje su nam već oduzele dobar deo vremena i energije.
   Pre nego odemo na sledeći korak, zaista bi trebali posmatrati život iz tri dela. Onaj koji je bio, onaj koji jeste i onaj koji možda bude. Kad napravimo takvu podelu, lakše je baratati sa činjenicama. Dakle, ono što je bilo, već je prošlost. U nama je još uvek samo zato što smo odlučili da se čvrsto držimo emocija koje nas vežu za određene situacije. To je sve. Ništa, apsolutno ništa drugo ne postoji kao razlog zašto živimo gledajući unazad. Kad se priča o tome, valja napomenuti da je isto pogrešno ako gledate u prošlost pokušavajući da oživite lepe emocije iz tih prošlih dešavanja, kao i konstantno gledati u ono što nas je povredilo i bolelo. I za to je razlog isti. Mi živimo SADA. Dok gledamo unazad, upravo sada život koji treba da živimo protiče kraj nas neopaženo, jer mi ga ne živimo, već puštamo da iscuri. Dakle, bacamo najdragocenije što imamo gledajući u ono što smo već proživeli nekoliko puta. Da, nekoliko puta! Prvi put kad se desilo i svaki put kad smo mislili o tome, pričali o tome. Koliko smo puta sažvakali iste situacije, dakle? Previše. Jer da su se trebale desiti više puta, one bi se desile baš toliki broj puta! Ali nije. Mi sve to oživljavamo posvećivanjem svoje pažnje tome.
   Zašto nije dobro vraćati se unazad tako? Uzmimo za primer najgore situacije koje su vam se desile. Ja imam da biram nekoliko situacija, koje nisu bile ni malo lagane za preživeti. Ali,uzmimo smrt mog prvog muža za primer. Mnogo godina je prošlo od njegove fizičke smrti, dok nisam odlučila da je dosta redovnog odlaska na groblje i preživljavanje onoga što se desilo pre petnaestak godina, ponovo i ponovo i ponovo. .Istina je da se fizička smrt njemu desila samo jednom jer je tako i trebalo da bude. A ja sam je, iz sopstvene gluposti preživela bar hiljadu puta!!!! Šta sam dobila sa tim? Bilo bi lepo da je odgovor- ništa. Ali nije. Ne postoji ništa za nešto. Sve je razmena. Dakle, nešto sam dobila. Da li je lepo to što sam bar jednom nedeljno petnaest godina preživaljala smrt? Smrt, u tom smislu, ne znači samo ponovno preživljavanje njegove fizičke smrti, već kraj određenih segmenata u mom životu, koji sam trebala da živim punim plućima. Nije bitno što mnogi od vas još ne mogu da shvate dubinu o kojoj pričam, ali ako samo prihvatite mogućnost ispravnosti ovoga, lakše ćete otpustiti svoje bolne momente.
   Ako uzmemo da danas ne živimo baš nekim sjajnim živom, a u prošlosti imamo neke blistave momente kojih se rado sećamo i konstantno ih prizivamo u sećanje. Ponovo radimo isto, samo malo drugačije. Zamagljujemo sumornu svakodnevnicu nečim što je prošlo. Umesto da se uhvatimo u koštac sa ovim što jeste i promenimo to. Teško je držati sećanje konstatno u glavi, bilo to lepo ili ružno. Kad- tad u toku dana moramo da se vratimo u realnost. Nakon prisećanja lepih momenata, ostaje gorak ukus u ustima, kad se vratimo u tmurno sada, zar ne? Pa koja je opcija? Ne može biti kao što je bilo, ali možemo se potruditi da i danas bude najbolje moguće. Verovatno sa drugim ljudima, okolnostima, možda i celim drugačijim životom, ali to je to što imamo na raspolaganju.
   Dakle, pre daljih koraka, bitno je prihvatiti ono što je bilo i ovo što jeste. Bili zapravo pomireni sa tim ili ne skroz, trenutno ništa ne možemo da uradimo već da pustimo da ta tri vremena ostanu tamo gde smo naučili da budu. Prošlost prošlosti, sadašnjost nama, a budućnost..... neki drugi put. 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad