Skip to main content

5. Zahvalnost

Zahvalnost je nešto što svi rado prihvatamo. Neki od nas znaju i da podele. Za život onakav kakav bi trebali svi da živimo, trebali bi naučiti biti zahvalni za sve što imamo. Meni je, dok sam bila dete, pomagala činjenica da tamo negde postoje deca koja umiru od gladi, a moj tanjir je svaki dan pun. Kasnije sam početnu inspiraciju u zahvalnosti tražila u svim detaljima života. U prvom dahu jutra kojeg sam svesna nakon buđenja, tračku Sunca koje se promalja kroz prozor, udobnom krevetu koji mi pomaže da kvalitetno odmorim svaku noć...
   Zašto je bitno biti zahvalan? Pored svih očiglednih dobrobiti po nas, sklanjanje od negativnosti i tome sličnog, mi otpuštamo sve blokade ka ostvarenju onih najplemenitih ciljeva. Mi dozvoljavamo svemu što nam prija da dođe u naš život u sve većoj količini. Ako ste danas zahvalni za koricu suvog hleba, onako duboko zahvalni od sveg srca, sutra ćete imati mogućnost da dobijete čitavu veknu. Kroz određeno vreme, više nećete ni razmišljati o jelu, jer će svaka vaša trpeza biti raznovrsna. Ako se zahvaljujete, onda potvrđujete da ste svesni onoga što je oko vas, da svesno učestvujete u tome i da želite još. Zahvalnost služi i za otpuštanje negativnosti. Svaki put kad vam se desi neka neprijatnost, razmislite zašto vam se dešava, pronađite uzrok, zahvalite joj se i otpustite je.
    Ako ne znamo da cenimo malo, može se desiti da spolja izgledamo kao veoma uspešna osoba, dok zapravo, ne možemo da nađemo zadovoljstvo ni u čemu. Ako smo zahvalni, onda svoj život vežemo za Nebo, te nam je sve dragoceno i vredno. Samim tim osećamo ljubav, zadovoljstvo i ispunjenje svakim danom koji živimo. Zahvalnost je ono što vidite da veže siromašne porodice, a opet tako blisko vezane, nasmejane i srećne.  Zahvalnost otvara naredna vrata koja su vrlo bitna za sve one koji znaju šta žele od života, a ne znaju kako do toga da dođu. Zahvalnost je ona nit koja povezuje ljubav sa svim lepim što vas okružuje. Zato je ne treba olako shvatiti, već joj posvetiti svo budno vreme.
   Možda sve ovo deluje teško. Ko će se zahvaljivati na svemu po ceo dan, a u isto vreme razmišljati i obavljati toliko toga što je potrebno? Ali samo u početku je potrebno učiti da se zahvaljujemo rečima. Kroz određeno vreme, shvatićemo da nam je osećaj zahvalnosti prema svemu sasvim dovoljan. Reči ćemo koristiti kad osetimo potrebu za tim. To je sve. I zahvalnost kad se dosegne može da se objasni kao osećaj punoće, dopune onog osećaja kad dosegnemo stanje ljubavi. Benefiti svega ovoga su neograničeni. Samo trebamo savladati svaki od ovih koraka i krećemo dalje. I dalje. I dalje. 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad