Skip to main content

Podrška

  Kao roditelj, često sam imala prilike da pratim svoju decu na njihovim vannastavnim aktivnostima, poštujući njihovu želju, naravno. Imam tri ćerke i sina koji treba da se rodi u narednih nekoliko nedelja. Od pre par meseci imam i dva odrasla pastorka, ali njih nisam imala priliku pratiti na njihovim treninzima. O njima pažljivo slušam priče njihovog oca. Najstarija ćerka nije želela da budem blizu mesta gde ona trenira. Stalno sam je zezala pre početka njenog treniranja, pa mi je to i razumljivo. Bez zle krvi, naravno. Bila je dete koje nije mogla da uhvati loptu, kad joj dobacim. A onda je postala dosta dobra odbojkašica. Meni je to bilo zaista čudno, s obzirom da je znam onakvu, smotanu. Bila je preslatka, naravno. Toliko puta smo se ismejale toj njenoj nemogućnosti da bude sportista. Nije mi dala priliku, a ja sam njenu želju ispoštovala, da je vidim kad je bila u elementu. Ni najmlađa ćerka se nikad nije ljutila kad se malo našalim sa njom ako je negde smotana, ali je, kao i najstarija, znala poslušati savet i uraditi to što treba, onako kako treba. Ali srednja nikad nije podnosila smeh na njen račun, kad je bila mala. Zato smo se mnogo puta suzdržavali u njenom prisustvu, kad bi zaista bilo smešno, inače bi se naljutila i prekinula da radi to što radi. Ona je imala poseban tretman, nazovimo to tako. Morali smo tako, da bi je podstakli da uradi nešto sa sobom. Bila je izuzetno stidljiva i povučena, a sposobna i jako inteligentna. Zato sam u njenom odrastanju učestvovala drugačije nego u odrastanju druge dve. Dve mlađe ćerke sam pratila na svakom treningu, dok su trenirale. Uživala sam baš u tom smislu, kad gledaš sopstveno dete na samom početku treninga, gde se gubi u prostoru, gde nema pojma kako da odradi nešto, kako da se snađe u odnosu na drugu decu i kasnije, gde bude najbolje, gde pokazuje kako se radi svojim drugarima, pa onda i starijoj deci, što je ogroman uspeh. Pa onda turniri, medalje, nagrade. Ponos i dika. Srce raste od ljubavi, uzbuđenja, ponosa, lepote. To su oni neopisivi osećaji kad prosto ne znaš da li si ponosniji na sebe, što imaš dete koje dobija nagradu za svoj talenat i rad, rad, rad ili zato što vidiš isti taj osećaj kod svog deteta, dok joj okice cakle od sreće. To su momenti koji traju dok živimo i čine nas zaista posebnima samim učestvovanjem u njima.
   Kao dete, bila sam vrstan sportista. Trenirala sam mnogo sportova, najduže košarku i odbojku. Išla na hor isto tako godinama, bavila se ritmikom, aerobikom... Uvek bila prva postava, jer drugačije ne bi imalo smisla da treniram bilo šta gde bi sedela na klupi dok je utakmica u toku. Hor je bio isto moja velika ljubav. Jako mi se sviđaju pesme gde višeglasje dolazi do izražaja. Isto tako, volim da učestvujem u tome. Uostalom, sve što sam radila, radila sam zato što volim. I zato što mi je to bio izlaz iz kuće, tokom odrastanja. To su bile aktivnosti gde sam ja, zaista blistala. Najinteresantnije mi je bilo kad se aktivnosti skupe na gomilu, tokom nekog vikenda. Pa trčim sa odbojkaškog turnira u lokalni Dom kulture, gde sa horom otvaram neku manifestaciju. Dešavalo bi se da ne stignem da skinem dres, pa bi samo belu hanjinu navukla preko patika i dresa i tako otpevala planirani program. Po završetku uvodnog dela, hor je imao obavezu da stoji na bini do kraja programa i na kraju otpeva završnicu. Međutim, ja bih morala da se iskradem iza bine, jer učestvujem u ritmičnoj tački i da se vratim da završim sa horom, a onda i da ga izvedem iz sale.
   Sećam se jedne košarkaške utakmice, na koju sam skoro zakasnila zbog turnira u odbojci, u drugoj opštinskoj sali. Trener je bio baš ljut na mene, ali sam stigla da se presvučem i izađem na teren, iako poslednja. Međutim, kad sam izašla, tribine su bile pune i odjednom su počeli iz desnog, gornjeg dela da skandiraju moje ime. Zatim se skandiranje proširilo na celu halu. To se nije dešavalo, ukoliko niste član nekog većeg kluba, pa mi je bilo baš veliko iznenađenje. Onda mi je trener prišao i rekao da istupim dva koraka i pozdravim publiku, dok smo još u vrsti. Međutim, ja sam uzela moje saigračice za ruke i sa njima istupila, pozdravila sve u sali i pobedila tu utakmicu.
   Bili su to momenti na koje sam ponosna i danas. Međutim, i danas je ostala jedna stvar koja mi je neobjašnjiva. Naime, ni moji roditelji, ni moja polusestra nikad nisu ni prisustvovali, ni pomislili da bi trebali da prisustvuju bilo kom turniru, niti manifestaciji na kojoj sam učestvovala. O samim trenizima ne trebam ni govoriti. A kad sam ih pitala zašto ne dođu bar nekad, poput drugih roditelja, nisam dobila odgovor, samo izgovore. I danas, kad gledam na te događaje, mislim da su me naučili da budem podrška samoj sebi. Drago mi je kad čujem da ima ljudi koji poštuju ono što ja jesam i šta sam ostavila iza sebe, a kako znam da ne postoji veći kritičar za mene, od mene same, moje mišljenje je uvek najteže. Da bi bili u prvoj postavi, morate biti svoj veliki kritičar. Svaki događaj koji se desio, analizirala bih svaki dan, razmišljala kako popraviti ono što se moglo, a može sve. Razmišljanje o tome mi je stvorilo navike kojih se ne odričem ni danas. Uvek može bolje, a samoanaliza

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad