Skip to main content

Pogažena obećanja

   Postoje dogme ponašanja koje nas često sputavaju da budemo ono što jesmo. S druge strane, znaju nas odvesti tamo gde inače ne bi ni zakoračili. Ponekad ti putevi ispadnu dobri po nas. Ponekad nas povređuju. Ako nas neko nekad i natera na put koji nam se čini suviše dobar za nas, desi se da se baš dobro snađemo na njemu, zar ne? Ponekad nam neko ukaže na deo nas koji nas sputava da ispoljimo svoje potencijale maksimalno. I zaista nam pomogne. Nekad je to nedolično oblačenje, nekad ponašanje, nekad stav, nekad... Ali ako smo u stanju da se sagledamo tuđim očima, makar na tren, ne može da škodi. A uvek se možemo vratiti onome što smo bili pre toga.
     Kad postaviš stvari tako da si potpuno otvoren prema svima, da li je mnogo očekivati isto zauzvrat? Znam da mnogi govore da baš to i rade, ali se često susrećem sa ljudima koji nisu baš toliko posvećeni istini koliko govore.
   Takav pogled na život ne boli kad je u pitanju neko ko nije blizak sa vama. Ali kad je reč o nama najbližima, onda boli. Svaki put. Uhvatila sam sebe kako prvo na takve stvari gledam kao na opomenu. Kao nešto što treba popraviti, učiniti boljim, promeniti. Međutim, kad se ista stvar ponovi nekoliko puta, pogotovo kad prećutno pređemo preko toga, osetim razočarenje. Čak i izdaju. Posebno kad su obećanja u pitanju.
   S obzirom da sam dugi niz godina provela sama, takoreći, računajući odrasle osobe, naravno, nisam imala potrebu da sakrivam novac od sebe, da krijem stvari koje ne želim da se saznaju, da radim stvari nekome iza leđa. A pogotovo da obećavam nešto što ne želim ili ne mogu da ispunim. Možda je to nekome čudno, da živi tako, bez skrivanja od bilo koga, ali ja jesam. I ostala takva. I nije mi jasno zašto sakrivati nešto što će se svejedno otkriti. A sve se otkrije. Kako kažu, sad je sve na dlanu, ceo svet. Pa i tajne koje krije. I koje se kriju.
   I ne razumem obećanja koja su data zato da se svesno prekrše. Zar ti ljudi ne vide da obećanjem daju drugoj osobi svoju reč, nešto što je nekad bilo tako sveto? Traže poverenje od tebe, dobili ga bezuslovno, a onda ga svesno pogazili!
    I kako se posle toga može steći poverenje, ponovo? Nije da teško praštam, ali teško tolerišem gluposti i besmislice. A ovo baš to jesu. I ponavljam, kad su ljudi koji mi nisu previše dragi u pitanju, nek rade šta god požele. Ali kad su ovi, bliski u pitanju, onda sam se našla u situaciji da sam potpuno nepoverljiva. Prema svima. I uvek. I zauvek. I zaključujem da, verovatno, ne postoji niti jedna osoba koju poznajem, a koja jeste ono što kaže da jeste. I koja drži do svojih dela i svojih reči.

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad