Skip to main content

"Naplata" evolucije

   Sve nešto razmišljam koliko smo otišli u materijalnost, kad ne vidimo mnoge stvari koje nam se pred nosom dešavaju. To se danas, recimo, zove portalima. Otvara se portal koji "čisti dušu i telo od starih rana i blokada". I u redu. Niko ne spori dešavanja tog tipa. Samo mi je malo čudno zašto je potrebno platiti nekom tamo guru majstoru ili nekom sličnom učitelju da nas sprovede kroz te portale? Pošto se ti portali otvaraju svima i svakome, neizbežno je da iskusimo to dejstvo na sebi, znali mi za to ili ne. Ne ubrzava proces uključivanje u neke grupe koje su povezane sa pojedincima koji, opet, znaju bolje kako mi to da uradimo.
   Jednostavnim sagledavanjem ljudi oko sebe, došla sam do zaključka da se niko promenio nije, pogotovo ne suštinski, ukoliko se pridružio nekoj sličnoj grupaciji. Samo pričaju o tim stvarima malo detaljnije, nego što su ranije i to je to. Nikakvog drugog pomaka nisam primetila. S tim u vezi, pričati i osećati nešto su dva različita pojma. Postoji jedna osoba u mom okruženju. Upoznali smo se pre neke tri godine. Čim smo stupili u kontakt, pričao je kako ide na neka učenja, seminare itd, ne bi li još nešto naučio, te da bude dovoljno dobar? Nije on to tako rekao, naravno, samo čitam između redova. Elem, nije to bio ni prvi ni poslednji uspešno završen njegov seminar, učenje, nova diploma ili sertifikat u nizu. A mislim da im je spisak impozantan. Znam, zato što smo trebali nešto raditi zajedno, te sam ja bila u neprilici, pošto nemam ni jedan sertifikat, dok ih on ima toliko da ih je zaista teško nabrojati. Pre nekog vremena, zamolio me je da učinim nešto za njega, no moja konstatacija je i dalje bila ista- on u sebi oduvek ima sve što mu je potrebno i ne trebaju mu sertifikati!
  Desilo se da je meni zatrebala pomoć, te smo radili "čišćenje prostora" u kome živim zajedno, jer je meni bilo tada preteško samoj. Nakupilo se svega i svačega i nisam više mogla sama da izađem na kraj sa tim, te sam ga zamolila za pomoć. Desila se jedna situacija, gde smo oboje imali istu konstataciju, samo na dva različita načina. Tad je sam sebi napisao pismo u kome se podseća da mu ne treba više sertifikata, te da zaista ima sve u sebi. To je spoznao tako, što smo uradili istu stvar, na isti način, on majstor silnih zanata i ja, intuitivac sa diplomom u duši.
   Mislim da nismo svi rođeni za sve. Ne mogu svi "energetski čistiti prostore" ni isceljivati druge. Niti mogu svi biti govornici, niti manipulatori, niti vođe, niti majstori. Ali, baš iz tog razloga, svi imamo svoje mesto baš tu gde jesmo. Jedino merilo da li radimo ono što treba da radimo je da li se mi osećamo dobro dok radimo to, kao i ljudi na koje utičemo našim postupcima, rečima ili mislima? To je sve! Nije baš jasno zašto se ljudi podređuju toliko bilo kome, posebno pojedincima dajući im da ih vode kroz te nove "fenomene" koji se, prirodno dešavaju. Možda zato što smo zaboravili ko smo i kolika je moć u nama samima? Možda zato što nismo shvatili da nas niko ne može inicirati u nešto što mi već ne posedujemo? Možda zato što i dalje ne verujemo sebi dovoljno da prihvatimo svu tu moć koju imamo? Možda.... prosto ne znamo šta sa njom da radimo? Ali, ni tu nam niko ne može pomoći, zapravo. Ako dozvolimo da nas pojedinci sprovedu svojim putevima, izgubili smo svoj. Smatram da imamo srce i dušu koja nas vodi taman tamo gde treba da budemo, ali da je trebamo početi slušati, najzad. Ništa nam neće promaći. Ni novo doba o kome pričaju, ni put kojim se do toga dolazi, ni način na koji dolazimo do toga. Jedino nam možda malo popravi bilans u novčanicima, ako shvatimo da smo tu iz svojih, ne tuđih razloga.... 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad